torsdag 30 januari 2014


Här i Östergötland blåser det snålt med kalla vindar och det yr snö och alla "snöröjare" går på högvarv.
Jag "byltade" på mig tjocka kläder och klev ut i snödrivorna för det älskar min fyrbenta vän.
Det är inte sååå kallt ute men vinden gör att det biter i kinderna.
Det går att njuta av det också med sinnet inställt på positivitet. 

Nu tänkte jag krypa upp i soffhörnet, dricka en kopp förmiddagskaffe och en frukt.
Sen får vi se vad dagen har att bjuda på. Hade väl egentligen tänkt åka in till stora staden men avstår på grund av vädret.


Apropå den här årstiden då det är mörkt tidigt och kallt, inga grillstunder om kvällarna så för min del så gottar jag mig riktigt i bokläsandet.

Tänkte tipsa mina läsare om ytterligare två böcker som finns på bokhyllan.


"Den blinde mannens trädgård" utspelar sig månaderna efter den elfte september-attackerna. På en lyrisk prosa och med obönhörlig skärpa skildras en familj drabbad av krigets verkningar. En roman om längtan och förlust, om extremismens vansinne och svårigheten att skilja vän från fiende i en värld där våld föder våld och ingen segrare finns.


Kristian Gidlund,
 29 år och född och uppvuxen i Borlänge. Han var journalist och trummis i bandet Sugarplum Fairy.
Hans blogg "i kroppen min" har fått enorm genomslagskraft och Kristian medverkade i tv, tidningar och radio för att berätta om sin kamp mot magcancern som drabbade honom på nytt i Augusti 2012.

En unik berättelse av en ung människa som fått veta att han skulle dö.



Nu behöver vi tänka på våra småfåglar och djur för att underlätta att dom får mat
till överlevnad

*********************************

Ha en riktigt bra dag !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar