torsdag 20 februari 2014

Dagens fotoskörd


Jag var bara så hungrig på att ut och fota idag fast det snöade periodvis. Det finns ju färger i naturen trots att det är Februari men visst väntar man på den färgsprakande våren allt.

Men någon fågel fångade jag aldrig med kameran idag. Det var så tyst runt omkring i buskarna och träden. En och annan skata och kråka hörde jag dock. Några talgoxar hörde jag också men såg dom inte.

Dessa små söta snödroppar som blivit riktigt stora hittade jag idag medans snön föll från himlen. Blev lite skakigt på kameran tyvärr.









Ja dessa pryder sin plats vid sjön också och är vackra i sig. 


Ingen bostadsbrist. Det finns plats för var och en.
















1 kommentar:

  1. I går hade jag inte tid med någon naturprommis så idag måste jag ut. Här står vårfåglarna i kö nu och nya snödroppar kikar fram varjed dag. I morgon har vi haft plusgrader här 7 dygn i streck och då har våren kommit sa man från SMHI på radion i morse. Sådana nyheter är bra nyheter!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera