onsdag 12 februari 2014

Inredning och vänliga veckan


VÄNLIGA VECKAN, Glöm inte den. Låt hjärtat vara med gentemot medmänniskorna men det bör det vara året om förstås också.

Nedan en vårbild som kan symbolisera att bygga broar mellan människor i precis allt. Allt ska det vara av det goda, inte det onda. Det kan också vara att gå över bron till ett nytt och rikt liv. Till det som ger energi. Till det som gör en människa lycklig. Till det som ger en människa kärlek. Att vara stöd för sjuka människor.

Våren när den väl kommer sprudlar ju av liv och människan blir mer öppen.




Visst ser ni ett litet huvud i nedre kanten av fotot ? Det är min "lortgroda" som tittar längtansfullt ut över vattnet och vill slänga sig i för en simtur minsann. VATTEN i alla dess former går bra.....  :)


Alla Hjärtans Dag den 14'e


Visst kan man väl få bli lite lyrisk när man går omkring i en butik och tittar på typ fina zinkkrukor med blommor i.
För min del står en Mårbackapelargon högt upp på önskelistan ihop med en passande zinkbunke att få sätta i ett fönster till våren


Men titta så fin och fantasifull stol ! Men jag tror inte jag tänker sätta mig på den. Det vore synd. :)
Har man bara en gammal t ex vit stol eller måla den vit så är det ju bara att låta fantasin sprudla och av det kan bli en lika dekorativ stol. Man behöver ju inte gå och köpa den färdig för 450 kronor.
Själva tjusningen är väl att själv vara kreativ och få njuta av sitt verk efteråt.

Jag tänkte försöka få tag i en gammal fin billig stol och måla om den i vitt och sedan dekorera på mitt eget sätt.
Jag lovar att ni ska få en titt på den framåt våren när den är klar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar