måndag 3 februari 2014

Vårkänslor

Vilken härlig Måndag att vakna till idag !

På vår morgonrunda passade jag på att fota lite i dimman.
Jag fick lite aning av vårkänslor idag om att vi snart är där :)
Jag tror det smittade av sig på min vovve också för hon var alldeles yster och vårrusig. :)
Fast hon var värre än matte :)


Vi ligger på plussidan i temperatur idag också. Ljuvligt !



Vet ni vad jag hör idag ? Jo takdropp !!! Jippi !



Jag kan bli riktigt lyrisk när jag är vid en sjö oavsett väder, att då ha kameran och vovven
med är för mig något som vi brukar kalla för livskvalitet.
Idag fångade jag lite dimma över en sjö.



Småfåglarna var igång och sjöng och det kändes som varje buske var fylld av kvittrande fåglar.


Håller ni med att man blir glad när det är det är sol och takdropp
och vi går en dag i taget mot den ljuvliga våren ?

Ha det nu riktigt gott !!




1 kommentar:

  1. Det börjar anas en vår och idag började gråsparvarna "bära sig åt" i buskarna utanför. Gubben fick lite ångest för vi har köpt några remsor som man ska sätta upp under takpannorna så de inte kan bygga bo där. Remsorna ligger fortfarande i en rulle i garaget och det börjar bli hög tid att få upp dem. Vi vill inte ha skrikiga gråsparvsungar precis över uteplatserna. De kan välja andra delar av huset.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera