onsdag 12 mars 2014

Livsklokhet


Har ni haft en riktigt skön dag idag ?
Jag har haft det bra med mycket sol och så har jag äntligen kommit iväg till frissan. Det kändes verkligen som ett lyft nu när våren är på G. Det var några cm som föll till golvet hos frissan men det gjorde inget. Jag har mycket kvar ändå :)

Bevingade ord:
När det uppstår problem i en allians
bör man lösa och avlägsna problemen, INTE alliansen

Sluta aldrig önska
sluta aldrig be
sluta aldrig hoppas
under kan ju ändå ske


Vilda rosor och riktiga vänner kommer alltid tillbaka


Rikedom är att kunna ge
utan att vänta något tillbaka


Lär dig livets stora gåta
älska, glömma och förlåta


Älska mig mest när jag förtjänar det minst
för då behöver jag det bäst


små, små ord av kärlek
sagda varje dag
spridda över hemmet
ger solsken och behag


Låt var dag bli en dag fylld av kärlek


Fattig är inte den som har lite utan den som aldrig får nog 


För varje minut du är arg eller bitter förlorar du 60 sekunder av glädje


Kärlek är det enda som blir större när vi slösar med det


Den som söker fel hittar inget annat


Bättre fly än illa fäkta


En lögnare måste ha gott minne


Alla människor har ett hjärta men storleken varierar


Ingen är så blind som den som inte vill se


Lita mer på ögonen än på öronen


Sätt inte näsan i vädret, du kan snubbla


Vissa människor ändrar åsikt, men inte de dumma


Var rädd om din dröm för den ger dig kraft att gå vidare, att hitta ditt eget mål


Ordning är till för idioter, genier behärskar kaos


Att kyssa en rökare eller snusare, är som att slicka en askkopp


Ett gott skratt förlänger livet


Fyll inte bara livet med år, utan fyll åren med liv


Ja visst är det fint att fylla på i livet med sol, blomster och kärlek .......

NattiNatti !











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar