lördag 22 november 2014

Julmarknad, god mat. Vardagens guldkorn



Hej bloggvänner runtom vår värld !

Kan berätta att julmarknaderna nu är i full gång runt om i landet. I södra Sverige är det ingen snö. Så mycket julkänsla får man inte när man går på en julmarknad som man skulle önska. 
Men för min del vill jag gärna åtminstone gå på en sådan innan julen stundar oavsett väder.


I år kommer vi att gå på två stycken. Jag berättar inte än var den andra kommer att bli utan det får ni ge er till tåls med att höra vad det blev för ställe. Jag kan väl säga att det är ett ställe som inte är vilket ställe som helst. Ligger vid vattnat kan jag avslöja. Ser enormt mycket fram mot detta besök som blir i December. 


Tänk idag den 22 November 2014 kunde vi se en coffee shop som hade hade servering utomhus på gatan ! Jo visst, jag såg rätt, det fanns några stycken "vikingar" som satt ute och åt och fikade.
Själv hade jag nog behövt få betalt för att sitta ute och äta och dricka idag.
Termometern har inte visat på mer än 4 grader + och ingen sol på eftermiddagen. 



Efter julmarknaden måste man ju fylla på med lite energi. Magen började kurra medans jag gick på julmarknaden. Det var inte särskilt långt att gå till stan och ta något att äta. 


Lite småfrusen var jag nog efter marknaden så vad passar då inte bättre än att få komma in i värmen och äta och dricka lite gott.

Jag avnjöt en Bruschetta med laxröra och sallad. SUPERGOD ! 


Efter det blev det en Cappuccino. Mums, så god den var ! 



HA EN BRA LÖRDAGSKVÄLL ALLA BLOGGVÄNNER !!