torsdag 30 april 2015

Trädgården - Paradiset


Jag har en förkärlek för gamla ting, bl a det som ni ser nedan.






I vår trädgård är det så att vi försöker iscensätta våra drömmar om paradiset - mitt bland alla spadar, grepar, häcksaxar, ogräs och dofter så rymmer mitt paradis, goda vänner, hundar, ängsblommor, perenner, buskar, gångar, fjärilar, humlor, koltrastar och massa andra fåglar, igelkottar, dammar med guldfisk, grönsaker, potatis m m, m m......




Att sitta och vila en stund, tänka över saker och ting, ta ett glas av något uppfriskande, umgås över en god middag i kvällningen - livskvalitet.




Kanske på en enkel bänk invid kryddlandet med ett glas egen saft i handen.
Förr sökte man upp lusthuset, om man hade något, med sin betagande utsikt längst bort i trädgården för en stunds avskildhet.




Verandorna kom under senare delen av 1800-talet och inbjöd till vistelse i naturen. 



TREVLIG VALBORG !

2 kommentarer:

  1. Många härliga bilder här som vanligt! Riktig midsommarkänsla med den vita trädgårdsmöbeln... så fint!
    Vi verkar ha ett gemensamt intresse i gamla saker... gamla bruksföremål - visst är det både vackert och spännande! Den gamla vagnen... är det din? Skulle gärna ha en sån... och en häst också då förstås :)
    Önskar dig en fin Valborg där i ditt Paradis!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är inte vagnen min men precis som dig, skulle jag gärna vilja ha den och en häst, en grov arbetshäst då helst :) Visst är det härligt med gamla bruksföremål och annat gammalt. Det finns så mycket historia i dem och är så intressanta.
    TREVLIG VALBORG !
    Kram // Marie

    SvaraRadera