onsdag 9 september 2015

Ingen dans på rosor......


Alla dagar är som vi vet inte alltid en dans på rosor

Läste en text om livet idag som jag delar med mig av här.




1. Glädje och lycka kommer från dina tankar

2. Livet går i tankens riktning




3. Man kan grubbla sig sjuk - och man kan tänka sig frisk

4. Ge akt på vad du tänker - och kasta bort mörka tankar




5. Du ska inte älta - stäng av det negativa tänket

6. Du bör sluta vara surmulen. Lägg undan dina sorger - snart skiner du upp på nytt.




7. Gör glada saker

8. Välj bort energislukande surkartar




Sök efter ett rejält gapskratt varje dag


Med detta önskar jag er alla en riktigt bra onsdag !


4 kommentarer:

  1. Goda råd - tar tid att lära sig - ljuvliga bilder till!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, det tar tid att lära sig leva, men det är väl livet troligtvis :)
      Kram

      Radera
  2. Kloka tankar... inte alltid så lätt att följa, men jag gör så gott jag kan...
    Fantastiska bilder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki ! man skulle behöva ha det uppsatt på kylskåpsdörren alla klokheter för att bli påmind :)
      Kram

      Radera