torsdag 4 augusti 2016

Sommar, böcker och matrecept


Som ni vet, ni som följer mig, så gillar jag havet, de långa stränderna och det som hör till.
Det gör att jag hämtar kraft, energi, styrka, tankar får komma, tankar får flyga iväg, 
Havet ger inspiration med all dess upplevelser för sinnena.
Tid vid havet det kan vara att fota, det kan vara att skriva, det kan vara att teckna, det kan vara att umgås, att reflektera, att fika, att "picnicka", att läsa och mycket mer......


Naturen har en enorm kraft för oss människor men en del människor anar inte det.
De känner inte det starka i det.  Man brukar säga "att vara ett med naturen".
 Det är precis så jag vill känna. Att också vara närvarande under den tiden. 




Appropå böcker så får jag väl aldrig nog av dem och är det bokreor så blir det garanterat ett tillskott i hyllorna hemma.

Väntar på ett par nya böcker, "simma med de drunknade av Lars Mytting", "alla dessa hemligheter" av Annika Estassy, "det lilla bageriet på strandpromenaden" av Jenny Colgan.
Så det är några spännande läsarveckor framför mig.


Bild lånad från Citygross

Gott spättarecept hittar du HÄR
Ett recept från Viktväktarna.

Ha en riktigt bra dag !





2 kommentarer:

  1. God mat och bra läsupplevelser - härligt! Ser att du har sköna dagar!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar med att vara ett med naturen. Jag har varit helt beroende av den känslan sedan jag var barn, det kanske kom med min uppväxt. Jag flyttade in till Stockholm och sedan runt kors och tvärs ungefär en gång om året tills vi hamnade här på landet, och här har vi bott i tretton år nu. Jag hoppas att jag aldrig behöver flytta. Jag hämtar väldigt mycket kraft och energi genom att ha naturen omkring mig, och helt uppriktigt så njuter jag av det och är tacksam för den möjligheten precis varenda dag.

    Vad roligt att du nämner de böckerna! Jag har läst "Simma med de drunknade" och skrivit om den i min blogg. De andra böckerna står på min läslista också :) Men först måste jag läsa några böcker som jag bett om från ett par förlag och som skall vara recenserade om en vecka. Jag håller med dig helt och hållet, man får aldrig nog av böcker och att läsa :)

    SvaraRadera