söndag 20 november 2016

Söndagsmys




Hej sköna söndag !
Hoppas ni också haft en fin söndag på alla möjliga vis. 


Jag gläds verkligen åt att vi närmar oss 1:a Advent. Bl a ser jag fram mot att få börja baka saffransbullar och annat lite smått och gott till den första söndagen i advent.


Jag är barnsligt förtjust fortfarande i tiden innan jul, då det är julkonserter av olika slag, adventsevangemang, adventsstjärnor som ska hängas upp i fönstren och lite annat juligt som kommer fram ur gömmorna. Julgranar som kommer in och lyser fint.
En tid med glädje helt enkelt.


Än kan man se några enstaka blommor som lyser så fint i sina färger.
Hoppas, hoppas bara att det här milda vädret fortsätter och att vi slipper snö.
Kanske lite till julafton bara men sen bort bort med snön. 

Det var blandat frostigt och blött på sina ställen i morse och vackert dimmigt.




Efter en promenad är det allt gott att få sätta på kaffet och njuta av värmen inomhus.
Ett citat: "God morgon varma kaffe ! Din doft renar mina sinnen !"


På med varma sköna tofflor, tända ljus, fötterna upp i soffan, mjuka pläden på, kaffekoppen påfylld, boken framlagd, då är jag nöjd :)

Ha en fin söndagskväll !

2 kommentarer:

  1. Du skriver så gemytligt om ditt söndagsmys! Så önskar man att alla ska få ha det, avstressande i vår hektiska samhälle.
    Fina och stämningsfulla bilder förgyller inlägget!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin ! Önskar dig en fin kväll !
      Kramar Marie

      Radera