torsdag 7 december 2017

BOKTIPS !










"Svallvågor"Boförlaget Lind & Co har gett ut den här fängslande boken som är en psykologisk spänningsroman.


Bokens författare Amanda Jennings (f. 1973) arbetade tidigare på BBC, men efter debuten med den internationella bästsäljaren Sworn secret skriver hon nu på heltid. Jennings bor i Oxfordshire med sin man och sina tre barn.

Ett smakprov ur boken "Svallvågor" av Amanda Jennings.

"Henry reste sig och dukade av utan ett ord.
- Jag vet att du är nervös. Det är jag också. Men det kommer att bli jättekul. Vi ska besöka Louvren och titta på Mona Lisa.
Vi kan promenera på Champs-Élysées och äta middag på någon tjusig restaurang där kyparna har fluga.

Hon sa ingenting. Det enda som hördes var ljudet av hur Henry skrapade matrester från tallrikarna med en kniv.
- Jag har själv betalat dem. Med mina sparpengar. Jag vill att  vi ska göra något tillsammans. Bara du och jag. Innan jag flyttar.

Elaine spärrade upp ögonen. Hon skakade i hela kroppen. Jag såg hur hon började klia sig på armen, hur hennes naglar grävde sig in i skinnet, rev och rev, så hårt att det började framträda ränder och svullnader."

Hämtat från sida 20 i boken.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar