torsdag 18 januari 2018

BOKTIPS !





Kan köpas hos bl a ADLIBRIS

Grekland : mediterrana delikatesser

Det grekiska köket innehåller läckra specialiteter som både är enkla och raffinerade och har traditioner som är flera hundra år. 

Familj och vänner kommer självklart att bli förtjusta i det möra lammköttet, överflödet av vegetariska rätter lagade på solmogna grönsaker, den färska fisken och skaldjuren i alla de färger - välsmakande och hälsosamma regionala specialiteter tillreda med den allra bästa olivoljan. 

Vad sägs om fyllda zucchiniblommor, bläckfiskgryta med nudlar, kanin med vilda grönsaker från Kios eller förföriskt söta bourekakia-degknyten?

I den här boken presenterar elva mästerkockar genuina recept från sin hembygd och låter läsaren ta del av de underhållande detlajer som gömmer sig i det grekiska köket. Steg för steg förklarar de hur även en "hemmakock" ska kunna laga deras läckra skapelser och fånga Medelhavskökets speciella stil.Följ med på en utsökt kulinarisk resa och upptäck det grekiska köket på nytt!

1 kommentar:

  1. Jag njuter så av dina vackra foton, och suger i mig av alla boktips. Läser inte så mycket som du, och hänger inte med i de aktuella böckerna. Men när jag såg att visade några böcker om judar, så tänkte jag mycket på den fina boken "Jag heter inte Miriam" som jag läste innan jul. Sen har det blivit lite deckare för min del.
    Kramar Karin

    SvaraRadera