torsdag 14 februari 2019

BOKTIPS, "Kastanjemannen"








Kastanjemannen
av Søren Sveistrup

En kvinna hittas brutalt mördad på en lekplats i Köpenhamn. Vid kroppen finner man en liten figur gjord av två kastanjer och tändstickor. När figuren undersöks upptäcker man fingeravtryck från en ung flicka som spårlöst försvann för mer än ett år sedan.

Samtidigt som polisen jagar en mördare letar de också efter spår som kan leda dem till den lilla flickan – tänk om hon fortfarande lever?




Författare:Søren Sveistrup
Språk:Svenska
Utgiven:2019-01
Översättare:Kalle Hedström Gustafsson
Formgivare:Nils Olsson
ISBN:9789100178550
Förlag:Albert Bonniers Förlag
Antal sidor:557

BETYG:
5/5

Mitt Litteraturintresse hade varit lite fattigare om jag inte hade läst den här boken. Det var ett bra tag sedan jag läste en sådan bladvändare som den här boken är. Ett antal gånger under läsningen får man huvudbry om att det inte alls är så som man trodde det var. Och det är en del i att man inte kan riktigt kan förutse saker som utvecklar sig under tiden man läser den som gör den till en bladvändare.





2 kommentarer:

  1. Det låter väldigt spännande, nu blir jag nyfiken! Jag har så många böcker som ligger och väntar på att bli lästa, men jag kanske kan hinna med den här ändå... Hoppas allt är bra med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anette, så glad jag blev att du tittade in här. :-)

      Radera