måndag 28 maj 2018

SMAKBIT FRÅN ETT BOKTIPS





BETYG: 3 / 5

GÅ MED MIG
av Behrang Behdjou

I kärlek kunde man sitta stilla. När den var borta likaså. Men när kärleken höll på att dö återstod ingenting vackert eller fridfullt, inget lugn att vila i.

Gå med mig är en berättelse om kärlek och uppbrott. En resa över gränser, synliga som osynliga, från Järvafältet till Stockholms innerstad. En snabbspolning av en relation som varit två personers liv men som nu inte längre finns.

Till slut är det något som kommer ikapp och något som går sönder. Om de timmar då ingenting längre är vackert handlar Behrang Behdjous debutroman.

Behrang Behdjou (f. 1976) är journalist, dramatiker och manusförfattare. Gå med mig är hans debutroman.


SMAKBIT UR BOKEN:
Andreas och jag hade en kris, ganska exakt tre år in i vår relation. Jag ville han skulle lämna mig ifred, att han skulle dra och aldrig mer komma tillbaka. 
Han passade bättre i stan, han förstod mig inte.
Framför allt var det nog jag som inte förstod honom, vad han önskade få ut av livet.
Jag tyckte att han inte såg mig.
Efter många om och men bestämde vi oss för att vara ifrån varanddra en vecka, vi skulle andas på varsitt håll, ta en bensträckare. Vi fick inte ta kontakt på annat sätt än per mejl. Jag har dem kvar fortfarande. Jag läser dem ibland.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar