tisdag 11 mars 2014

Slit- och släng.......prylar, kläder, leksaker, kemikalier, förhållanden, vänner, partners......vart är vi på väg ??

VECKANS CITAT:

"Somliga människor älskar sanningen därför att de inte har någon anledning att ljuga"
Källa: Paul Valéry

Tänkvärt citat.

Fångade i morse en färggrann gryning och ett långt streck, flygplan på väg till något land. 
Här har det varit en härlig dag med strålande sol och värme. Utesittarväder med en mugg kaffe och lite till ;) passade bra idag.
Skönt att få vicka upp sin näsa mot solen nu. :)



Eftersom jag är en hundägare så har man ju särskilda praktiska kläder och skor när man går ut i naturen. Med åren så är det det bästa jag vet att gå och strosa i även "hem omkring".


Ibland vill man ju ändå sätta på sig något finare och så här till våren är det alltid roligt att få skaffa sig något nytt i garderoben.
Jag har tittat i garderoben på sista tiden (likadant varje vår :) och HELT PLÖTSLIGT upptäckt 'hjälp! jag har inget att sätta på mig nu när det börjar bli varmare dagar ute'.
Ja, förutom mina "hundkläder" då förstås. Samma fenomen år ut och år in. Fast visst finns det bättre kläder i garderoben också, men ni vet nog säkert hur det är när våren kommer. ;)

Jag vill inte ha några dyra märkeskläder utan gärna de som ändå verkar ha bra kvalitet och ett lägre pris.
 Second hand-butiker anser jag att det går att hitta fina kläder i.
Köper man något därifrån så gör vi ju också en god gärning för vårt samhälle och miljön. Ofta är det butiker som har någon form av hjälpverksamhet så att pengar skänks till dem som har det fattigt.
Jag tittar gärna in i en sådan butik.
Inte att förglömma de fattiga människor, vilket det tyvärr finns, även här i Sverige som inte har "tak över huvudet", saknar pengar till mat och kläder och som kan få lite hjälp därifrån.

"Slit- och släng-samhället" som det tyvärr har blivit i mångt och mycket är något som alla behöver hjälpas åt att begränsa.


Fin begagnad vit, romantisk stol som bor här :)

Det behövs inte alltid köpas NYA prylar med än det ena och än det andra till ett hem.
Vi människor på jorden behöver ha ett hållbart samhälle som kommande generationer också kan få njuta av.

Nu tycker vovsen att en kvällspromenad vore skönt

NattiNatti !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar