lördag 8 mars 2014

LÖRDAGSKVÄLLSNÖJE

Historien upprepar sig minsann, samma Lördagsnöje i kväll också såsom förra Lördagen.
Det ser ni här nedan, en sandig hund !!

Jag är iaf stolt över min söta vovve för hon har faktiskt läst "hundklokboken" där det står att man inte ska spy på vardagsrumsmattan. Jag fick ett bevis på det på vår promenad.
Jo, hon tog och kräktes en rejäl hög UTE !
Jag tackade så mycket för hänsynsfullheten och såg mig slippa kräkas själv nästan medans jag skulle stå vid vardagsrumsmattan och ta upp allt och sen allt jobb efteråt.
Visst är vi tåliga vi hundägare !!! :)

En riktigt skön och solig promenad men så det blåste idag !!
Solen glittrade fint mot vattnet.





Så här kan man lägga sig i vattnet när man är denna fröken. Kallt, hmm......

Efter doppet så sprutar vattnet runt omkring fröken.....

Skönt att stå och bara njuta av vattnet....

Sen efter badet så hör det till med lite sandrullning....

Ljuvligt.......

och sen lite till........

och så lite till................nu matte, nu är jag Lördagsfin......

 Tur den här båten bara är i sjön om sommaren med gäster. Idag hade det nog slutat illa.

Den här middagen, kycklingfilé, som jag tipsade om tidigare i bloggen, var så god som jag trodde. Rosmarinen som den ska kryddas med var suveränt. 


TREVLIG LÖRDAGSKVÄLL !!





2 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen sen retrievertiden. Varför ska man springa till en matta för att spy?? Min lila australian shepherd är lite finare i kanten. Hon stoppar inte i sig allt hon hittar och spyr nästan aldrig.Intressant konversation så här på söndagsmorgonen. Det är väl bara hundägare som diskuterar sånt här utan att rynka på näsan. Hihihi.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Ja, hihi.....nog bara vi hundägare som kan prata om sånt där.... :):)

    SvaraRadera