onsdag 6 augusti 2014

Djur och natur


Fortfarande lite semesterbilder......
Idag 13 grader på morgonen och lite regn. Det var länge sedan vi hade så svalt.
Det var riktigt uppfriskande att gå sin morgonpromenad idag utan att behöva bli alltför varm.



Den här lilla pippifågeln tittade nyfiket om jag ändå inte hade något gott att bjuda på.


Medans den här lite större spanade in annat, lite så där från ovan....


Men .....en säl som strandat......i Västervik. Troligtvis fel på navigationssystemet.....


En underbart fin och vacker ros som doftade lika fint som den var vacker















Jag är ingen direkt fjärilskännare och denna har jag inte kunnat leta mig fram till vad det är för namn på.
Är det någon av er som känner igen den och vet dess namn så skriv gärna i kommentarsfältet. Det är så välkommet ! Man lär sig så länge man lever......



Kan detta stämma att det är en citronfjäril.......??
Skriv gärna till mig i kommentarsfältet om ni vet.....