onsdag 13 februari 2019





Tiden går fort när man har roligt sägs det men tiden går lika fort oavsett hur dagen ser ut tycker jag.
Om den är guldkantad eller grå. Även de grå timmarna har sina ljusglimtar, beroende på hur man ser det.😄
Att få ta med sin kamera ut i naturen är verkligen energigivande och att hitta små som stora fotoobjekt och att man hittar nya små detaljer i naturen som man inte sett förut.
Just nu när vintern är utanför stugknuten så är fotandet liggandes lite på is beroende på temperaturen ute. Det är inte särskilt skönt att vara utan vantar när man ska fingra på de små knapparna på kameran.

Jag plockade fram några foton från tidigare  som ni kanske känner igen ni som tittar in här då och då.


Frukt och grönt är något som har en framtonande roll i min vardagsmat sedan många år och känns naturligt och i tanke på klimatsituationen  så försöker jag att sätta mig in i problematiken så gott jag kan och sticker mitt strå till stacken.




Det är bara saft i glasen 😁



VÄRNA OCH VÅRDA NATUREN
Magiska stunder ute i naturen är det som oftast när man går där med kameran över axeln och söker efter motiv, litet som stort.
Då ser man och blir varse också om hur det skräpas ner allt mer i vår sköra natur.

* En aluminiumburk tar det - 200 år att bryta ner
* En PET-flaska - 450 år
* 1 cigarettfimp - 1-5 år
* Plastmugg - 50 år
* Tuggummi - 20-25 år



Ta hand om er !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar