måndag 30 december 2013

Fyrverkerier

Dagen före nyårsafton idag och säkert en jätterusning ut i alla affärer och tyvärr också rusning efter smällare inför tolvslaget i morgon. En dag som är en pina för många djur och djurägare. Jag hoppas verkligen att en dag att myndigheter, butiker osv tar ställning mot allt vad smällande heter på nyårsafton. 
Kanske jag bara har en önskedröm.....hoppas inte.....
Det finns butiker som stoppat försäljningen av smällare och raketer och det tycker jag är ett stort steg i rätt riktning.

Något som jag tycker ser trevligt ut är Thailyktorna som skickas upp i luften MEN de som har stålställning i lyktorna, dessa stålställningar kan hamna t ex ute på åkrar och sedan kommer jordbruksmaskiner och skördar av säden för att utfodra djuren med och i och med maskinerna mals stålet sönder till små delar och följer med fodret in i ladan som sedan djuren äter upp, med den påföljd att djuren söndertrasas i sin kropp med dödlig utgång i och med de vassa resterna efter stålet i lyktorna. 

HEMSKT !!





För djurens skull avstår jag mer än gärna fyrverkerier på nyårsafton.

Jag återkommer med något gott att äta inför nyårsafton om några timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar