lördag 22 februari 2014

Sött och gott i dubbel bemärkelse ! :)


FÖRST AV ALLT VILL JAG TACKA ER SÅ MYCKET FÖR ERA FINA OCH TREVLIGA KOMMENTARER !!!

Fint besök igår ! Min hunds bästis :)
Bästisen hann kliva in genom dörren men hann knappt hälsa utan istället tog hon sikte på det torra märgbenet som låg kvar i hallen och hon ägnade mer tid åt benet än åt sin bästis :)
Hon gnagde och gnagde och gnagde och gnagde och sen måste man sova efter det.....så gick den förmiddagen...   :)



 Tycks bli en lång väntan på benet, bäst att lägga sig så länge.....bara hon inte äter upp allt på det.....


jaja....det här blev ju för trist....tar mattes kängor som huvudkudde en stund istället och bidar tiden för att sno åt mig benet vid rätt tillfälle.....
Jag är gammal och listig och vet hur en slipsten ska dras....... :):)

******************************************

Gottegris som jag nämnt tidigare att jag är så lägger jag ut ett recept till här.
För si så där ca 7-8 år sedan bakade jag mycket punchrulltårtor när jag fick gäster. 
Den är så himmelsk god, jag lovar....
Gästerna ville aldrig gå hem.... :):) sen slutade jag baka den ;);)
Punschrulltårta:
3 ägg
1 1/2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk punsch
1 1/2 msk mjölk

Fyllning:
200 g smör 

1 1/2 dl florsocker
1 äggula
5 cl punsch

Vispa ägg med socker pösigt. Rör i vetemjöl blandat med bakpulver. Tillsätt punsch och mjölk. Bred ut i en avlång fyrkant på ett bakplåtspapper och grädda i 5 minuter i 250 grader.
Stjälp upp på ett sockrat bakplåtspapper. Låt den bli kall innan den breds med fyllningen och rullas samman och läggs svalt. Strax före servering pudras rulltårtan med florsocker.Fyllningen: Rör smör  kraftigt med florsocker, en rumsvarm äggula samt rumsvarm punsch.

Man kan gott ta i lite mer punsch försiktigt för att få lite tydligare smak av det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar