fredag 21 mars 2014

Kärlek människa - hund


Medans morgonen rusat förbi så sitter jag en stund efter en nyttig lunch, tittar på lite text-tv och läser och begrundar vad som hänt runt omkring i världen.

Det här inlägget är lite om livet och dess tankar.
Lite citat som är bra och tänkvärda.

"Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening i livet är att njuta av det"

"Den som njuter alltid, njuter aldrig"

"En ungkarl njuter av jakten, men äter inte av bytet"

"En vän är någon man kan absolut göra ingenting med - och njuta av det"

"En pessimist ser svårighet i varje möjlighet, en optimist ser möjlighet i varje svårighet", Winston Churchill

****************************
Idag måste jag ta med en dikt om vår kärlek till hunden. Den är så söt och sann.

LYCKAN

En fuktig nos mot min kind
ger en lycka, som bara är min
Din kärlek är trofast och sann och stark
vad vi än gör och var vi än går
som i skog och mark
jag vet, inga lögner du ger
Konsekvens, förnuft, aktivitet, kärlek och nyttig mat
är några ingredienser i vår dag
var minut, var timme, var dag
I utställningsringen du kretsa
med glädje och go du visar ditt bästa
Med domarens titt på tänder du ej en tum har vikit
När allt har hängt på ett hår
du segern ofta har knipit
men i din vardag, du sitter ibland
i mitt knä
så klok, vacker och grann
Min omtanke och kärlek du får
under det långa liv jag hoppas du når.

Min älskade hund

Författare: Okänd
****************************

Så avslutar jag med denna ovan fina dikt om vad en hund ger en människa och vad ger vi tillbaka ?

Tänkvärt



:):)