onsdag 27 maj 2015

Action på kvällen


I går kväll var en solig, varm och skön kväll.
Det blev en promenad i sakta mak utefter kanalen. 
Jag önskar att jag kunde förmedla via bloggen den härliga doften av alla syrener jag passerade då. Men si...det går inte. Så långt har tekniken inte kommit än :)
Blev inte helt nöjd med fotona för jag tog fel objektiv med mig på kameran. 
Men men.......bättre lycka nästa gång.... :)






Underbara årstid !



Härliga kontraster i naturen med dess olika färger och med 
kvällsljuset på detta ger en särskild känsla







 Denna lilla vackra "paviljong" kan man beskåda utefter den vackra kanalen.
Den ligger precis invid kyrkan och det tycker jag är passande.
Kanske en stund av eftertanke i paviljongen. En liten fin grön park omger den.



Mängder av insekter dansade ovan vattenytan i kanalen men det ser bara ut som 
små vita prickar här på bilden. 


Naturligtvis drogs vi mot vattnet och det riktigt skummade mot strandkanten. Satt oss en liten stund och lyssnade på vågorna som låg på.
Tystnad rådde med endast lite fågelkvitter och vågskvalp.
Den lilla "fyrfotingen" aktar sig noga för att bli det lilla minsta blöt. :)






Många var ute och sportade under den härliga kvällen.
Det finns stora sportfält att utöva sporter på.
Mest är det fotboll.



Oj, jag blev svettig att bara titta på deras jakt efter bollen :)


Vilket bensprattlargäng ! :)
Men när Åtvidabergs FF sätter fart på fötterna är det precis ingen barnlek.



Grabbarna är duktiga


Förbereder sig för tuffa matcher
Men de får slita hårt också


Men...
Träning ger färdighet som vi vet.
Det gäller att hålla sig kvar i ligan och hittills har de lyckats med det.





Ha det gott !

9 kommentarer:

  1. Underbara bilder från din kvällspromenad! Vackra blommor, fina träd och fantastiska färger!
    Och duktiga fotbollskillar... ja även om de har lite svårt för IFK :)
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Anki, jag får väl krypa till korset och erkänna att Åtvids FF har lite svårt med IFK, men vänta bara, vi kommer nog igen vilket år som helst ;) :)

      Radera
    2. Tack Anki för att du uppskattar mina bilder och gillar det du ser !
      Önskar dig en fin Torsdag !
      Kram !

      Radera
  2. Ljuvligt; jag känner syrendoften när jag ser bilderna - minnesluktsinnet finns ju. Härlig promenad du gör igen och tack för att du delar det!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove för att du tycker om mina bilder. Det gör mig varm i hjärtat !
      Ha det bra !

      Radera
  3. Helt underbara bilder, och jag säger som Tove, jag kan känna ända hit hur syrenerna doftar när jag ser de fina bilderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för din trevliga kommentar ! Visst är syréndoften ljuvlig. Man blir ju nästan lyrisk :)
      Ha en fin morgondag, Fredag !
      Kram/Marie

      Radera
  4. Här doftar syrener överallt och i går kände jag den första liljekonvaljedoften. Kul med omväxling på dofterna. Nu börjar hösnuvan smyga sig på så snart blir det nog doftlöst någon månad framåt, så jag passar på nu.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kerstin för din trevliga kommentar. Blir så glad när du tittar in.
      Ja Öland är för mig mina drömmars ö. Så mycket det finns att uppleva för den naturintresserade. Det har du verkligen bevisat. Tack för alla dina fina bilder på din blogg.
      Önskar dig en fin Fredag !
      Kram/Marie

      Radera