tisdag 12 januari 2016

Medelhavsinspiration




Varse god, lite medelhavskänsla medans snön ligger tjock utanför husen. Det är väl bara att göra som björnhonan, äta sig tjock....  :)

Smörstekt gnocchi med pestohack

Först kokade jag gnocchin i 3 minuter
Under tiden rostade jag pinjenötterna i lite olivolja i 2 minuter ca i stekpannan.
Lägg sedan undan dem på ett fat.
Efter det hettar du upp olivolja och smör i stekpannan, tillsätt gnocchi och vitlök 
Stek dem i 5-8 minuter tills de fått lite fin färg.
Vänd ner pinjenötterna, hackad färsk basilika och parmesan.
Färdigt ! :)
Lätt och snabb mat.


Till detta hade jag bakat ett olivbröd som jag doppade lite extra i 
olivolja bara.

På en separat tallrik spädde jag på med nyttiga färska grönsaker. .


Ha nu en skön tisdagskväll !

Kramkram





1 kommentar:

  1. Ser riktigt gott ut! Extra plus för att rätten är lättlagad! Sådant gillar jag!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera