lördag 9 april 2016

Lördagstema - Citat



Nu är lördagen här och hoppas att ni får en riktigt skön helg allesammans. 
Kanske lite tid för återhämtning efter en vecka med mycket jobb och aktiviteter.

Som ni vet så har jag en sida som heter Lördagstema - Citat med länk här ovan.
Välkomna att titta in på den sidan och se vad andra har för fina citat. 

Idag tänkte jag dela med mig av två citat som jag gillar mycket och för att inte tala om bilden som jag bara inte kan se mig mätt på eftersom det är "min" hundras som jag haft under så många år :)

Från den dagen du släpper in en hund i ditt liv och ditt hjärta, kommer du aldrig mer bli som du har varit. De kommer förändra dig och hur du ser på världen, med hjärtan av guld gör de oss till bättre människor. De lär oss njuta av livet, vad villkorslös kärlek är och hur viktigt det är att leva i nuet.






TREVLIG HELG !

KRAM





8 kommentarer:

  1. Vilka tänkvärda citat! Och bilden på hundarna var ju så fin ♥
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såå fint! Men hur har man kunnat få hundarna att lägga sig så? Jag tycker om hundar, men har ingen. Just den rasen känner jag också litet extra för, eftersom jag känner ett par.
    Fina tankeord också. / Britt

    SvaraRadera
  3. Tack rara Marie för de vackra citaten, jag skriver upp dem i min lilla 'citat bok', alltid bra att ha.
    Visst behöver man gråta, det brukar lätta på trycket man har i sitt bröst också.
    Citatet på engelska är verkligen så sant som det är skrivet.
    Hundar och katter är människans sanna vän, de överge inte en person bara för att något ledsamt som hänt,
    för så gör människor mot varann tyvärr. Är man ledsen känner hunden eller katten detta och kommer och tröstar på direkten. Jag talar inte om mig precis nu, men har sett detta vackra fenomen hos en vän.

    Önskar även dig raring en skön trevlig helg, kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Så fina citat och sååå fin bild, "min" ras också ;) Som jag gråtit förra veckan på grund av oro för vår fyrbenta familjemedlem, nu känns det inte som det var så allvarligt men ändå jobbig väntan... Hoppas du har en härlig lördag, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Så jätte fina Citat! ❤
    Dom tar jag verkigen till mig även om jag hört den om hundarna förut.
    Ha en fantastisk fortsättning på helgen! :)

    SvaraRadera
  6. Verkligen fina och tänkvärda citat ... och en helt underbar bild på hundarna!

    SvaraRadera
  7. Eftersom jag aldrig haft ett djur, så kan jag kanske inte kommentera detta. Men om man omsätter det till barn, så stämmer det ju perfekt.
    Ditt andra citat är går direkt till hjärtat.
    Läste om ditt beslutsångest soffaval. Det har jag haft i 10 år:-)))
    Kram och en fin söndag!
    Karin

    SvaraRadera
  8. Tror jag kommenterade på citatsidan - men ändå: jag gillar dina vovvar, gillar vovvar i allmänhet!

    SvaraRadera