lördag 25 juni 2016

Sommarläsning, tips 1


Härliga sommar som är här och vilken ljuvlig midsommar vi fick sen !
Det var nog få här i trakterna som ville vara inne de här sköna dagarna och kvällarna.
Bara så ljuvliga.
Vi slapp både åska och regn.
Nästan så att man kunde tro att man kommit ner till Medelhavets sköna temperaturer.


28 grader både midsommarafton och midsommardagen är väl hur underbart som helst.
Inte lika skönt för vovvarna och man måste tänka på att de inte kan svettas på samma sätt som oss.
Det blev duschar flera gånger för att ge lite svalka här.

Nu när sommaren är här så är det mycket som vill göras för var och en, beroende på intresse, men också lata sköna sommardagar.
Samla energi så mycket som det bara går och få minnen att ta med sig in i höstens mörker.

Själv tar jag gärna fram en bok och latar mig i skuggan just nu :)
På tapeten är nu boken "Tomma luften" av Anne Cleeves.



Händelserna utspelas sig på de magiska Shetlandsöarna!

Det är midsommar på Shetlandsöarna. Det är på Unst, den nordligaste av öarna, som en stor bröllops- och hemvändarfest rum äger rum.. 
En av gästerna försvinner under natten, och en av hennes väninnor får ett skrämmande meddelande i sin mobil: ”Bry er inte om att leta efter mig. Ni kommer inte att hitta mig vid liv”. 

Då får kriminalarna Jimmy Perez och Willow Reeves uppdraget att resa till Unst och där ska dom utreda fallet med den försvunna kvinnan. 
De får också höra talas om en mystisk liten flicka, som helt klädd i vitt likt en älva setts dansa runt ensam på stranden i midsommarnatten, för att sedan försvinna utan ett spår 

Spänningen låg tät bland bokbladen och jag ångrar inte att jag läste den.



Ha en fin fortsättning på midsommaren !






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar