lördag 29 april 2017

Hej Valborg !



Tänk att vi hunnit så långt som till Valborgshelgen och jag (björnhonon i idet som ni vet) har nästan inte riktigt vaknat till liv än för att det har snöat rejält, regnat rejält, blåst blåst, kaaallt och sol som oftast varit frånvarande och den där s k värmen det vill jag inte ens prata om.....

Men se...igår blev det helt plötsligt +12 grader och vet ni, igår lyste solen HELA dagen !
Och gissa om jag vaknade till....

Nu borde man väl ändå kunna hänga in vinterjackan längst in i gömmorna......

Björnhonan (jag)😁 bestämde mig för att idet skulle lämnas för i år och jag gick ut med kameran för att fota det vårliga.
Tänkte att då kommer nog mina vårkänslor och livsandar tillbaka.


Sagt och gjort, ut i solen och visst nu är det en vacker tid. Vill absolut inte ha fler bakslag i vädret eller våren. Våren ÄR här......eller hur ?


Tänkte att jag skulle passa på att plocka in lite vårblommor på samma gång som jag hade en hund i släptåg och varje gång jag böjde mig ner för att plocka blommorna hade jag en blöt hundnos som ville pussas i ansiktet 😀
Det är väl ändå det som kallas LYCKA....   💓😁


Många av oss blir glada av att omge oss med blommor omkring oss. Både  inomhus, i trädgården och i naturen. Jag är en av de som tillhör den skaran. 
Jag håller med dem som säger att naturen ger oss kraft och energi.


Alla har vi väl en liten trädgård på ett eller annat sätt, i verkligenheten eller i drömmen.
Ett sinnenas trädgård.


Nu hoppas jag ni får en riktigt bra Valborgsmässohelg allihop och så håller vi tummarna för att vädergudarna är vänligt inställda den här helgen. 




Här tar vi helgen som den blir lite i år. Men lite trevligheter väntar iaf. 


Ha det nu riktigt bra så här i Valborgsmässotider  !!

5 kommentarer:

  1. Trevlig valborg! Härlig serie vårkänsla du förmedlar med alla blombilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Maria ! Jag önskar dig också en
      trevlig Valborg ! :-)

      Radera
  2. Önskar dig en trevlig valborg! Vackra blombilder med hopp om våren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Anki ! :-) Hoppas du får det fint också !

      Radera
  3. Men vilka tjusiga blombilder. Jag hade svårt att hitta en favorit då alla var lika fina.

    SvaraRadera