tisdag 9 januari 2018

MATTIPS !







Köttfärsbiffar/köttfärsröra



Köttfärsröra eller så kan man laga till dem som runda biffar. Jag blandar i Dijonsenap chili, paprikapulver, hackad lök, svartpeppar och vitlök. 
Man kan servera valfria tillbehör och jag brukar t ex ha nachochips, ärtor, majs och att göra en tomatsallad med lite fetaost till är också gott på sidan om.
Eftersom jag gillar starka smaker har jag lite extra Dijonsenap bredvid.

Vill man ha en sås till kan man ha t ex gräddsås, paprikasås, brunsås. 
Både potatismos, klyftpotatis, pressad potatis, råris eller pasta passar till.
Jag tycker att saltgurka är jättegott att ha till.

Ingredienser:
500 gram köttfärs som nötfärs eller blandfärs
4 msk Dijonsenap
1 tsk paprikapulver
2 krm cayennepeppar
1 gul lök
2 klyftor vitlök
2 krm svartpeppar
2 krm salt














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar