onsdag 22 maj 2019

BOKTIPS MED FLAGGOR




Hej bloggvänner, vill tacka er varmt för era fina, trevliga kommentarer i min blogg. De sprider glädje i bloggandet !
Jag försöker också att gå in på era bloggar och kommentera, men tyvärr det finns några få som jag inte kommer in på och det känns trist.  I de fallen är det i WordPress och där bloggaren inte lagt till ikonen G över/under kommentarsfältet. G = Google. 
----------------------------------------------------


Gemsweeklyphotochallenge
Den här veckan ska vi tolka "flagga" på våra olika sätt.
Titta gärna in på Sannas länk som håller i den här trevliga fotoutmaningen.


En miljövänlig lugn och stilla tur på sjön med guidning och underhållning


Inte alls lugn färd här, en kunglig bil i Köpenhamn i ilfart till Amalienborg


Lite blåsigt i Köpenhamn just här som man ser på flaggorna.


Än så länge är det inte så mycket turister inne i Borgholm.





Den här boken är på min önskelista den kommande tiden. Går att förhandsbeställa hos ADLIBRIS
Man kan ju bli nyfiken på boken av bara det fina omslaget. :-)

Vid nattens ände
av Jan-Philipp Sendker

Författaren till världssuccén ”Konsten att höra hjärtslag” är tillbaka med den tredje delen i Kina-trilogin – en spännande thriller som också är ett laddat relationsdrama. Under en resa till Kina drabbas den amerikanske journalisten Paul Leibovitz och hans Christine av alla föräldrars värsta mardröm: deras fyraåriga son försvinner. Han återfinns efter mindre än ett dygn men familjen varnas för att de som fört bort sonen kommer att försöka på nytt. Den enda säkra platsen är den amerikanska ambassaden i Peking, tusentals kilometer bort. Men hur ska de kunna ta sig dit när militären och polisen söker efter dem och kontrollerar alla flyktvägar? På den farofyllda resan måste de ta hjälp från främlingar, men hur ska de veta vilka de kan lita på?




Ha det gott !

















29 kommentarer:

  1. Gillar gågatan i Borgholm just när den ser ut sådär, lugnt och skönt =) Många fina flaggor har då fått med! Ha en bra onsdag=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar ! :-)
      Ha det gott !

      Radera
  2. Du har mange spennande flagg i innlegget ditt.
    Fin tolkning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar !
      Ha det gott ! :-)

      Radera
  3. Fina flaggor av olika slag! Gillar flaggor som vajar i vinden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar !
      Ha det gott ! :-)

      Radera
  4. Hej, älskade den första bilden, passar så perfekt till temat, och är så harmonisk och vacker. Diplomatbilarnas lite skrytsamma flaggande ger jag inte så mycket för...Jättefint inlägg! Sendkers bok, jag har inte läst Kina-trilogin, däremot tidigare böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar !
      Ha det så gott ! :-)

      Radera
  5. Tack för din trevliga kommentar !
    Ha det så gott ! :-)

    SvaraRadera
  6. Båtbilden gillar jag mest. Tack skall kolla mitt kommentarsfält

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar. Det verkar som det är helt ok att kommentera inne hos dig i din blogg.
      Ha det gott !

      Radera
  7. Du har så fin blogg, både till utseende och innehåll.

    Jag har samma problem som du, men från andra hållet, att jag med wordpress ibland inte kan kommentera på google- och/eller blogspotkonton. Jag kastas ut hela tiden när jag skrivit en kommentar. Jag har försökt ändra hos mig, men tydligen fungerar det inte med Googleikon på wordpresskonton som är egna domäner, som min. Men man kan trycka på "ändra/change" under kommentaren, och skriva in sina uppgifter där, då bör det fungera.

    Jag har tänkt mycket på det du skrev hos mig, hur mår du? Är den värsta tiden förbi, eller lever du i det just nu?

    Stor kram!

    Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Anette för din trevliga och omtänksamma kommentar ! Det värmer jättemycket och stärker. Går inte in så detaljerat men det är naturligtvis regelbundna kontroller men allt ligger stilla och lugnt i diagnosen. En diagnos som aldrig gör mig friskskriven men man får försöka göra det bästa möjliga av livet ändå.

      Jag är så glad för din skull och vad du har att se fram mot. STORT GRATTIS OCH LYCKA TILL !

      Stor kram /Marie

      Radera
  8. Jättefina flaggor i ditt inlägg och jag gillar verkligen flaggspelet på båten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar ! Ha en fin söndag !

      Radera
  9. Hej! Jag hade ju stora problem med att få upp din blogg bland de bloggar jag läser regelbundet. Och så vips efter massor av månader så fungerar det. Men jag har stött på att man måste registrera sig som ny kommentator på vissa. Bor du i Borgholm? Jag besökte Kalmar/Öland förra helgen, var turist i fyra dagar, fick se orkidéer en masse och en massa annat trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar ! Det kan vara knepigt med att kommentera inne på bloggsidor ibland. Vet inte vad det beror på. Hoppas att du mår fint och att jag kan tänka mig att du hade en trevlig vistelse i Kalmar/Öland :-) Ha en fin söndag !

      Radera
  10. Fina flaggtolkningar och roligt med lite varierade.
    Passar även på att tacka för boktipset. Har bott i Peking i fyra år och läser gärna böcker med anknytning till Kina. Hade inte tidigare hört talas om boken. Ska helt klart läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar ! Ett spännande land Kina på många olika sätt. Ha en fin söndag !

      Radera
  11. Åh så ljuvligt somrigt foto på båten!
    Och många flaggor hittade du till veckotemat.
    Snyggt gjort :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar ! Ha en fin söndag !

      Radera
  12. Flaggvandring i olika sammanhang, ibland blåser det och är bråttom, eller lugnt son din första bild visar, så skönt! Boken du visar till har jag inte läst, men jag läste "Konsten att höra hjärtslag", mycket fin.
    Du har kommenterat hos mig som har WP så jag tror då att det är ok.
    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar och så bra att det funkar för mig att kommentera hos dig. Ha en fin söndag !

      Radera
  13. Härliga bilder - den med båten är ju speciellt fin till veckans tema! Tack för tipset med boken. Ska beställa på biblioteket meddetsamma.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar och jag önskar dig en fin söndag !

      Radera
  14. Heisann, det ble ganske varierte presentasjoner av flagg denne uka, og her viser du noe du er alene om: diplomatbil med flagg! Og så lot jeg meg sjarmere av båten med farverike vimpler på. Skikkelig stemningsfullt....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar och jag önskar dig en fin söndag !

      Radera
  15. Gillar gatufotot från Borgholm där det finns mycket att upptäcka i bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din trevliga kommentar ! Borgholm är en fin liten ort och som är jättevacker. Jag gillar den bäst i för- och eftersäsong då det är lite lugnare på gatorna.
      Ha en fin söndag !

      Radera