fredag 9 augusti 2019

FEM EN FREDAG




Nu är det fredag igen och den här fredagen är jag med i ElisaMatildas roliga utmaning med att svara på frågor som hon ställer varje vecka.
Titta gärna in på hennes länk och se vad andra bloggare har bidragit med för svar.


Vilket knep tar du till för att bli pigg?
Jag har nog ett flertal olika varianter av knep som jag tar till för att bli pigg. När det ena sättet inte fungerar att bli pigg på så försöker jag med ett annat.


Det kan vara en powernap men fungerar inte det kan jag försöka med en kopp stark kaffe och fungerar inte det heller så prövar jag att äta lite frukt. Och man ska inte ge upp och har inte dessa sätt hjälpt mig drar jag ut vovven på en extrapromenad. Det sättet är för mig nog det allra effektivaste. 




Skulle du behöva semester efter semestern?
Nej så har det inte varit. Har känt lust och energi för att ta nya tag efter en semester.

När senast kunde du inte sova?
Den natten för en vecka sedan när vovven skulle in för en operation dagen därpå.

Vad är du trött på att höra?
Musik i högtalarna inne i butiker man vill handla i. Jag går oftast därifrån och väljer en butik som inte har musik eller åtminstone lite tystare ljud på. 

Vad kan behöva en uppfräschning i ditt liv?
Midjemåttet 🙏😊



Önskar er en fin fredag och en trevlig helg !












3 kommentarer:

  1. powernap är skönt, jag kan somna hos tandläkaren... Starkt kaffe är verkningslöst, bättre att få syre i hjärnan på andra sätt (tugga tuggummi, öppna och knyta händer 60 sekunder = enkel chi gong, funkar när man sitter i bussen, flygplan...)
    En tyst butik känns också knasigt...

    SvaraRadera
  2. En promenad med vovven brukar vara väldigt bra att ta till, det känner jag igen. Även det där med midjemåttet :-)

    SvaraRadera
  3. Hej, jag kommer med fasa ihåg när jag började jobba på en ny bank 1986. En nymodighet var att vi hade bakgrundsmusik i banklokalen. Herregud så trött man blev på den slingan av låtar. Och det var så illa att musiken förföljde en ända hem (i skallen alltså) . Hu vilket minne. Syre är nog bästa uppiggaren tycker jag också

    SvaraRadera