tisdag 11 februari 2014

Efter moln kommer solsken

Efter moln kommer solsken och idag på förmiddagen såg det så här ut på himlen. Solen kämpade en stund förgäves för molnen tog överhand.


+4 grader ute nu. Nu tänker jag byta ut mina kängor Icebug mot ett par tjockare höst- och vårskor.
Visst går vi mot bättre tider väderleksmässigt ? Eller vad tycker ni ? 


Många vinterbadare


Detta soliga foto är fotat förra vintern en solig dag. Några änder som är ute och promenerar glatt på den tunna isen. Inga ispikar eller räddningsväskor där inte. :)



1 kommentar:

  1. Hahaha,vet du, min gubbe är en av lokförarna på Böda Skogsjärnväg. Alla gubbar häromkring smiter iväg dit så fort de har tillfälle och vi tjejer kallar det för "gubbdagis". Jag har fått för mig att jag ska läsa på lite om Sveriges drottningar bakåt i tiden. Ska höra på bibblan om det finns någonting.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera