tisdag 11 februari 2014

Tisdagstema: Böcker


En sån här gråmulen dag kan man med gott samvete lyssna på en bok eller rent utav städa. Trots det grå vädret ute så fick jag återigen vårvibbar. + 3 grader nu på förmiddagen ! 
Med risk att jag blir tjatig med våren så får jag lägga in lite tips på böcker istället idag :)


"I de lugnaste vatten". Deckare, som just nu är på gång i mina öron.
 Alltså jag lyssnar istället för läser.
Boken handlar om en julimorgon i Stockholms skärgård. En man tar en tidig promenad med sin hund. Plötsligt gör han en makaber upptäckt på stranden, en manskropp som flytit i land......
Läsvärd om man tycker om deckare.


"Analfabeten som inte kunde räkna"
Hon började arbeta som femåring, blev föräldralös vid tio, överkörd vid femton. Ingenting tydde på annat
än att hon skulle leva ett tag i sitt skjut i Sydafrikas största kåkstad och sedan dö, saknad av ingen. Om hon nu inte varit den hon är, men det var hon ju.
Detta är två av böckerna som jag ser fram mot att läsa.
Kanske någon av er också blir inspirerad att läsa någon av dem.


Hur starka känslor kan gå i hand i hand med den svarta sorgen handlar denna bok om.
Livet efter tsunamin i Thailand
 
Författare: Malin Sävstam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar