måndag 1 september 2014

Välkommen September ! Böcker, mat - en salig soppa....


Välkommen September !
Medans hantverkare slamrar och hamrar här och jag är hänvisad till lite mindre hörn och utrymmen så fortgår ändå skrivandet.

Idag har skrivkursen börjat parallellt med mitt egna skrivande.
Jag känner mig inspirerad till tusen idag och det blir nog ett flertal ark som blir nerklottrade med massa ord och händelser.

Ett väldigt bra knep om man fått skrivkramp är att skriva ner ett börja som sedan fantasin får fortsätta på. Skriva utan krav eller funderingar. Skriva helt fritt.

Idag Måndag var mitt börja "idag ska jag....." sen gällde det att komma igång med en text som varade max 10 minuter. Inga justerande i texten bara låta orden flöda fritt. Hur bra som helst för att inspirationen ska sätta igång.

Jag har prövat att byta miljö i mitt skrivande och har funnit att det finns flera bra platser att få inspiration på. Bl a har jag prövat att sitta på ett Kafé och skriva. En kopp kaffe och något gott till. Jag satt på ett gammalt mysigt kafé med en fin gammal inredning. Huset där kafét var inrymt i var från sekelskiftets början.
Det var en härlig atmosfär som andades gammalt i alla hörn. Vackra möbler att sitta i och vackra tavlor och dekorationer på väggarna.



**********************************************

En bok på G som ska ges ut snart......som jag vill läsa.

En av Sveriges mest uppskattade romanförfattare är tillbaka med en stark berättelse om ensamhet, vänskap, litteraturens kraft och de hisnande möjligheter som ryms i varje.......

Något att se fram mot när hösten nu närmar sig.

***************************************
Vet ni, idag blev jag så sugen på en omelett. Jag minns min barndom där mamma ofta lagade till världens godaste omelett med sparrisstuvning.

Sagt och gjort, jag bara måste göra en sådan i eftermiddag.

Receptlänk nedan:

http://matildas-recept.bloggplatsen.se/2011/12/24/6930633-ugnsomelett-med-sparrisstuvning/