torsdag 23 oktober 2014

Resor och Godis/efterrätt


God Morgon mina läsare ! Hoppas ni har det bra. Snart är det väl långkalsongerna på iaf. När jag tittar på temperaturen idag på morgonen så har vi bara +4 grader utanför fönstret, så inte skulle det göra ont att få sätta sig på flygplanet ner till mer värmare trakter nu.

Resor har för mig alltid varit utvecklande och njutfullt. Utvecklande för att jag är intresserad av andra kulturer och dess lands historia. Njutfullt är så vitt och brett för var och dess betydelse så det går jag inte in på något närmare. Det kan handla om ett annat lands matkultur, en varm strand med bad, shopping och så mycket mer. 

Ett av mina favoritländer ligger inte alls långt bort och det är vårt nordiska grannland Danmark.
Jag verkligen älskar landskapet, maten m m.

Källa:

Vings lågpriskalender
 Lågpriskalendern tar snabbt fram det lägsta priset till resmålet, månad för månad. Priserna i kalendern är de billigaste specificerade resor som finns tillgängliga för tillfället, skriver Ving och omfattar både flyg och hotell. Får du ingen träff betyder det att att denna månad inte har några resor med angiven reslängd till resmålet. Observera att priserna ändras löpande, skriver resebyrån. Skulle priset förändras under pågående bokning är det priset på bekräftelsesidan som gäller.
Som barn räknas personer mellan 2 och 11 år.


Nr 14 ute nu !
http://www.m-magasin.se/

Godisråttan här vid tangenterna måste få dela med sig av lite godis igen.
Ät och njut kära läsare !

NYTTIGA CHOKLADBOLLAR

15 STYCKEN

1,5 dl osaltade cashewnötter
1,5 dl mandelmjöl eller mandelspån
1 dl ekologiska aprikoser
0,5 dl gojibär
3 msk kakao av hög kvalitét
2 msk ekologiskt kokosfett
3 msk espressokaffe
2 dl kokosflingor till att rulla bollarna

Kör alla ingredienser utom espressokaffe i en mixer. 
Tillsatt kaffet och mixa tills det är en mjuk deg som går att rulla till bollar.
Rulla bollarna i kokosflingor.
Förvara i kylskåp.

På återhörande !