onsdag 19 april 2017

110/365. Vårfärg, Fotoutmaningen




110/365. Vårfärg  (354)



Blått är min favoritfärg och att ha vackra blå Pärlhyacinter omkring mig på våren är en fin känsla.
För mig är Pärlhyacinter också ett minne från barndomens blommande trädgård om våren.
Där lyste så vackert bland andra vårblommor och min far vårdade blomrabatterna med sån varsam och varm hand. Många av de växter som fanns där hade funnits sedan min mormor och morfars tid.
Alltså många gamla växter. Det jag kan minnas var att det fanns mycket gamla pioner också.







13 kommentarer:

  1. Underbara! Pärlhyacinter är en favoritblomma. Mycket vårkänsla i den bilden.

    SvaraRadera
  2. Så härligt ljus och underbara krukor.

    SvaraRadera
  3. Fint vårljus på de söta pärlhyacinterna! Blått är också min favoritfärg och pärlhyacinter påminner mig om min mormors trädgård. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Agneta ! :-) visst är det härligt med gamla minnen :-)

      Radera
  4. Vacker bild med fint ljus. Gillar också pärlhyacinterna, men min man kallar dem ogräs för de trivs lite för bra i rabatten och motar bort annat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Maria ! :-) Ja, man kan ha lite olika åsikter :-)

      Radera
  5. Jättevacker bild på underbara blå blommor. Snyggt komponerad.

    SvaraRadera
  6. Så jättesnyggt du fotograferat de blå Pärlhyacinterna. Snyggt med stenkrukorna och ett härligt ljus. Visst är det fint med positiva minnen från barndomen som kommer fram ibland, som här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Anita ! :-) Ja visst är det trevligt med gamla minnen som kommer på en när man minst anar :-)

      Radera
  7. Vackert vårljus i bilden och pärlhyacinterna är också vackra.

    SvaraRadera