onsdag 19 april 2017

BOKTIPS






Den här boken lyssnar jag av istället för läser. För det mesta föredrar jag att ha en bok i handen men nu när det är vår och man vill vara ute lite mer så är det praktiskt att stoppa ner mobilen i bakfickan och använda "snäckorna" i öronen i stället.

Jag har läst de flesta av Mari's böcker som utspelar sig på Gotland och jag bara älskar dem. Den här som jag börjat på, gör mig inte besviken heller.

Den här boken kan du om du vill t ex köpa hos ADLIBRIS

"Det andra ansiktet" av Mari Jungstedt

Kommissarie Knutas är tillbaka

Den idylliska kustorten Ljugarn håller på att vakna till liv inför turistsäsongen. Då hittas den välkände konstnären och småbarnspappan Henrik Dahlman mördad i sitt sommarhus, fastkedjad i sängen med handbojor.

När ett liknande mord begås på fastlandet dras kommissarie Anders Knutas och kollegan Karin Jacobsson in i en intensiv mördarjakt, samtidigt som deras kärleksförhållande prövas på allvar. Reportern Johan Berg är tillbaka på Gotland och bedriver egen spaning vilket försätter honom i livsfara.  - Texten hämtad från ADLIBRIS - .

Författare: Mari Jungstedt
Språk: Svenska
Utgiven: 2017-04
Formgivare: Sofia Scheutz
ISBN: 9789174296174
Förlag: Bonnier Pocket
Antal sidor: 372

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar