onsdag 28 juni 2017

Guldkorn i vardagen



Hoppas ni alla haft en härlig midsommar och kanske väntar er en efterlängtad semester för er snart.
Under midsommarafton blev det lite hembygdsgård och firande här, lite kultur också på samma gång.
Genom att vi tittade in i dess gamla stugor på plats där eldsjälar samlat in gamla sparade bruksföremål.
Vädergudarna var på ett av sina bättre humör och det var ok att vara ute utan paraply.


En stilla plats är jag nog inte ensam om att söka efter, där man kan bara vara.


Att få sitta och njuta av grönskan, blommorna, fågelkvitter och en vacker utsikt.


Har jag som jag varit till en större stad flera dagar i sträck så kan jag tycka, att för min del, är det mer än nog :-)


Dagarna efter är det så skönt att få låta tankarna få ro och att andas in friden, lugnet igen.
Låta den stressiga storstaden försvinna bort med vinden.


Den känslan som blir, av att sitta en kortare eller längre stund på en vacker plats, bär jag med mig från den platsen resten av dagen oftast.


Jag plockar gärna fram den känslan igen när så det känns rätt.


Jag ser alltid till att hämta ny energi från vår vackra natur varje dag.
Finns vissa platser som känns som små oaser.


Och till er som jag brukar följa, kommer jag att snart titta in till er och se vad som har hänt hos er på bloggen. :-)

Ha det nu riktigt fint bloggvänner
och njut av livet !






1 kommentar:

  1. Vilka härlig bilder bilder och fina tänkvärda ord. Naturen är verkligen en härlig plats att hämta energi på. Att bara vara, stanna upp och använda sina sinnen. Det är underbart det :=)

    SvaraRadera