fredag 25 augusti 2017

234. Men hallå !






234/365. Men hallå ! (215)
Fotoutmaningen


Blev lite oskarp bild för att jag hade lite för bråttom att fånga kissens alla rörelse, så jag skakade lite med kameran.....:-) men vill ändå förmedla kattens blick.

Men hallå ! Vad är det för stor "manick" framför dig, tycks kissen undra ....när jag sitter bredvid i gröngräset med kameran framför mig och klickar.

Mötte en kisse när vi var ute. Jag ropade på kissen och den kom och hälsade och nosade av mig för att sedan lägga sig vid mina fötter där jag satte mig.
Jag trodde knappt mina ögon. Jag satt mig ner i gröngräset och den lade sig bredvid mig och tycktes gilla mitt sällskap.
Den började att "krumbukta" sig, låg på rygg och lekte med en blomma, tvättade sig noggrant och se ut att gilla läget.
Men sedan som en raket hade skjutits av sprang den iväg i full karriär 😀


7 kommentarer:

  1. Vilket vackert kattporträtt. Vackra blå ögon som du fångat snyggt fast du hade bråttom, bra jobbat.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Visst är dom blå men nog inte oskyldiga ;-)
      Verkade vara en riktigt buskisse :-)

      Radera
  3. Fint möte med katten och vilka vackra blå ögon den har.

    SvaraRadera
  4. Vilken blick du lyckas fånga på kissen. Ursöt.

    SvaraRadera