fredag 25 augusti 2017

235. Lyxig






235/365. Lyxig (207)
fotoutmaningen


Varsegoda ! Det här är till er fina Fotoutmanare som jag gärna skulle vilja bjuda in och låta smaka, som troget följer mig med peppande, trevliga kommentarer. Som fått mig inspirerad när luften gått ur och jag varit på väg att ge upp med utmaningen. 

Jag bjuder idag på en lyxig, enkel efterrätt som passar när som.....mums.....

Recept:
4 pers
Vit chokladmousse med passionsfrukt

100g vit choklad
3 dl vispgrädde
1 st ägg
2 passionsfrukter
2 digestivekex

1. Bryt den vita chokladen i bitar och smält i vattenbad.

2. Vispa grädden tjock i en bunke och vispa hastigt ägget i en annan.

3. Häll ner den smälta chokladen i ägget under fortsatt vispning. Vänd försiktigt ner grädden.

4. Skeda ur passionsfrukterna och fördela ut i botten av glasen. Klicka på chokladmoussen och ställ in i kylen minst tre timmar eller över natten. Smula över digestivekex och servera.

8 kommentarer:

  1. Mmm, så gott det ser ut! Tack för receptet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt dig väl smaka ! Hoppas du gillar det lika mycket som jag :-)

      Radera
    2. Tack så mycket ser smaskigt ut! Ha kaffet redo jag kommer ;-) Snyggt och effektfullt med det blå glaset, läskande bild.

      Radera
    3. Tack så jättemycket ! Gillade det här receptet jättemycket :-)
      Kaffet är påsatt ;-)

      Radera
  2. Åh så läckert det låter! Snyggt med det blå glaset med hög fot.

    SvaraRadera