torsdag 25 januari 2018

Gå sin egen väg







Tankar
att få gå sin egen väg
är frihet
kan vara ett upptäckande av något
ett förverkligande
en lärdom
men också stötestenar på vägen
den inre kompassen - våga lyssna på den
 friheten att få pröva är stort - både för människa och hund
det kan må hända finns de som säger - gör inte det
men om man ändå gör det
livet blir rikt av erfarenhet och lärdom
vi ställs inför val
så är livet
en promenad utmed en sjö
öppnar upp
tacksamhet över det jag ser
tacksam för varje sekund, varje minut
och sällskapet vid min sida
få känna gemenskap
förstå varandra
vad vill du, vad vill jag
vad ser du, vad ser jag
värme
innerlighet
blickar
balansakter över smala brädor precis som livet själv - en balansakt
tassa på tå på isgata
kanske falla men resa sig igen
översnöade bänkar som snart tinar upp
fiskare ute på sjön
sol
nu ser vi ljuset i tunneln 
både du och jag
vi går med varandra som vi har gjort så länge
vi följer varandra varje steg, varje andetag
du är ljuset, hoppet, tron, glädjen
du är ärlig - ljuger aldrig
dig litar jag på

💓










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar