lördag 7 april 2018

"MAN BLIR NOG ALDRIG FÄRDIG"








Utdrag ur boken "Längtan visar vägen" 365 texter. En för varje dag.

God morgon !

Man blir nog aldrig färdig
Första gången jag såg Venedig blev jag blixtförälskad.
En sån trolsk trolsk och vacker plats hade jag aldrig sett förut.
Jag har längtat tillbaka, och i fjol blev det av att åka dit igen.
Venedig var inte som jag mindes. Denna gång visade sig staden i ett annat ljus, och andra saker fångade min blick.
Kan man någonsin säga att man har sett tillräckligt av en plats ?
Kan man betrakta färdigt en målning ?
Kan man läsa färdigt en bok, lyssna färdigt på ett stycke musik ?
Är man någonsin färdig med att lära känna någon - eller sig själv ?
Alltid finns det det något nytt att se om man vrider vinkeln.

Man blir nog aldrig färdig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar