söndag 22 september 2019

BOKTIPS - SMAKBIT










Idag bjuder jag på en liten kort smakbit ur boken "VÄNFÖRFRÅGAN".
Författare till boken är Laura Marshall.

Jag fortsätter in i badrummet. Det är också tomt. Från dörröpningen kan jag se mitt ansikte i badrumsskåpets spegel. Min hy är gulblek och jag har mörka ringar under mina rödsprängda ögon.

Jag uppfattar en rörelse bakom mig och snurrar runt med bultande hjärta, men det finns inget där: bara dansande reflexer på väggen av solljuset som har letat sig in genom badrumspersiennen.

Jag tassar på tå genom hallen mot köket. Min andning är ansträngd. Någon skada lyckades han tydligen åsamka mig. Jag försöker att andas in och ut så tyst jag kan.

När jag sträcker mig fram för att öppna köksdörren hör jag plötsligt ett ljud som får mig att dra efter andan och rygga till, men sekunden senare..........




Ha det gott !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar