tisdag 12 juli 2022

Boktips

 

Nu när det är sommar och solen tittar fram då och då och värmer så välkommet. Så för mig som gillar värme är det perfekt att njuta också av en god bok under parasollet när solen står som högst.



Just nu har jag läst klart en bok med titeln "Hönan som drömde om att flyga". En helt underbar saga som jag knappt kunde lägga ifrån mig mellan varven. 
Författaren är sydkoreanskan Sun-Mi Hwang.
Boken är en enda lång och vacker saga som handlar om barnlängtan och adoption men också om att kärlek är tjockare än blod.
Hönan ville känna sitt lilla barns hjärta intill till sitt och att få vårda och beskydda den lilla. 
Även om ens lilla inte är av sitt eget kött och blod så är känslorna inte annorlunda. 
I boken kämpar alla för en överlevnad och som visar moderskapets kamp i en kall värld.
Sagan är så otroligt vackert beskrivet och jag kan verkligen rekommendera den här fina sagan. 

BETYG:
5/5
Boken kan bl a köpas hos hönan som drömde om att flyga | Adlibris

Nu till lite somriga foton från promenaden. 




En luktgräsvingefjäril som finns i Götaland och Svealand.
Den finns även i södra och östra Norrland.

HA DET GOTT !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar