söndag 10 juli 2022

Sommarfrågor med svar


Hej kära bloggvänner !
Länge sedan var det som jag gjorde ett inlägg men saker och ting måste ibland stå undan för annat som händer i livet.

Men sommaren rullar på som sjutton. Jag hinner knappt med den. Den springer iväg alldeles för fort.

Under promenaden idag som var lite haltande fick jag iaf några sommarbilder från kameran med mig  hem innan regnet kom.



Sommarkänsla



Som så ofta blir det bloggtorka och annat som tar upp ens tid. På en annan bloggsida fann jag en bra idé att blogga om "12 frågor i sommartid". Sagt och gjort, här är frågorna och mina svar. 

1. Bästa badstället? Det var en knivig fråga eftersom jag är en hopplös badkruka som aldrig tänker mig till en badstrand knappt. Har noll koll på de bästa stränderna. Men för att nämna två som sägs ska vara ok så är det Varamon i Vadstena och Vätterviksbadet.

2. Bästa utflyktsmålet? I närområdet är det nog Vadstena men ett betydligt längre utflyktsmål är Österlen med Ystad. 

3. Bästa picnickorgen? Rostat formfranska eller annat vitt bröd, salladsblad, basilikablad, skinka, ost, avokado, fetaost, soltorkade tomater, massa körsbärstomater bredvid och gärna en vattenmelon som efterrätt och så förstås en stor temos kaffe efteråt.

4. Bästa utomhus-läsnings-platsen? Ute på altanen i en skön stol under ett parasoll.

5. Bästa musiken en sommarkväll? Någon rofylld musik från You Tube som ger lugn under korkeken.

6. Bästa på grillen? En grillad entrecote med citron- och persiljesmör eller marinerad lax i rosépeppar, dijon och vitlök på spett ihop med citron. Lite färska örter uppepå också blir super...
Och så klart en grillad korv med bröd kan jag inte motstå.

7. Bästa sommarmotionen? Helt klart promenader i stora mått.

8. Bästa sommarfågeln? Talgoxe, koltrast, näktergal och många till.

9. Bästa sommarfrukten/grönsaken/bäret? Vattenmelon, jordgubb, blåbär.

10. Bästa glassen du vet? Har många favoriter men en är Hasselnötsglass.

11. Bästa sommarplagget? Linne är svalt och skönt och härligt skrynkligt.

12. Bästa sommarläsning? Romaner och massa annan litteratur som har ett budskap.

HA DET RIKTIGT SKÖNT !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar