söndag 28 augusti 2022

Boktips och dunder med brak

Hej goa bloggare, hoppas ni har det bra. Igår var det visst den sista riktiga varma dagen innan vi får in lite svalare väder. Meteorologerna hade utlovat uppåt 27 - 29 grader i den landsdelen jag är i.  Och ja visst, det stämde perfekt. 
Det kändes Medelhavsnära :-)



Jag kommer att tänka tillbaka på alla varma, sköna dagar då jag njutit fullt ut av sommaren när höstrusket och mörkret är ett faktum.

Idag när jag slog upp mina blå, trodde jag att jag fortfarande drömde. För oj, vad det spöregnade och åskade och blixtrade. Natten hade visst varit likadan. Men det missade jag som tur var :-) 
Översvämningar här och där med allt vad det för med sig. 

Jag konstaterade med en gäspning och förvåning att ett av parasollerna till och med hade lyfts/blåst med hela sitt stativ och bort från själva den tunga vattenfyllda foten och hade slagit sig ner på en av trädgårdsstolarna istället.
Måste ha blåst rejält !


Men nu kära bloggvänner kommer jag med ett boktips av en bok som jag nyligen läst.

BETYG: 4/5



Kan köpas hos ADLIBRIS

Lite utdrag ur boken:

Amerikansk jord är en bok du aldrig glömmer. En skrämmande aktuell och fullständigt uppslukande roman om en mor och en son på flykt – från Acapulco i Mexiko mot tryggheten i USA.

Nyss var ledaren för knarkkartellen Los Jardineros en omtyckt kund i Lydias bokhandel. Nu har han visat sitt rätta ansikte. Som hämnd för ett avslöjande reportage har hans män dödat hennes journalistmake och ytterligare 15 familjemedlemmar. Endast Lydia och den åttaåriga sonen Luca undkommer. De flyr, först på måfå, sedan norrut. På vägen möter de barmhärtighet och medmänsklighet men också livshotande faror.

Amerikansk jord är en oavbrutet spännande roman om hur långt vi är villiga att gå för att rädda dem vi älskar.

TREVLIG SÖNDAG !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar