lördag 20 augusti 2022

Öken

 


Nej, jag har aldrig varit i närheten av en öken i mitt liv, men just nu i den torka som vi har i vissa delar av landet nu är det en känsla av öken. Heta dagar och lite tropiska nätter, är inte det magiskt, så säg. 


Till och med jag får några få sekunders idé om att doppa fötterna i vattnet, läs; badkruka, men det går mycket fort över den tanken 😁


Visst är väl augusti en både vacker och (för det mesta) en fin månad när åkerlandskapet får sin höstgula färg och höstblommorna börjar ta över i diskeskanter och blomlister. 
Och nu möter man traktor på traktor ute på vägarna eftersom bönderna har bråda dagar i sitt arbete.



TREVLIG FORTSATT HELG TILL ER SOM TITTAR IN HÄR !

Nu lutar jag mig tillbaka och njuter av solnedgången över augustilandskapet .

PST....nästa vecka kommer ett nytt spännande boktips !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar