tisdag 12 augusti 2014

Supersnabb brunchtallrik


Idag bjuder jag på många nytagna foton med olika variation och sedan tänkte jag bjuda er på en supersnabb brunchtallrik från Leila förstås.

Bild hämtad från Leila Lindholm

2 PORTIONER

  • 50 g kallrökt lax
  • 50 g prosciutto
  • 50 g kryddig salami
  • 125 g buffelmozzarella
  • 1 msk flytande honung
  • 1 bit brieost
  • 2 färska fikon
  • 1 näve valnötter
  • 1 påse mixsallad
  • en god olivolja
  • balsamvinäger
  • flingsalt och svartpeppar från kvarn
  1. Lägg skivor av kallskuret och ostbitar runt kanten på ett stort fat.
  2. Ringla honung på brieosten och strö över fikon och valnötter.
  3. Lägg salladen i mitten av fatet och smaksätt med lite olivolja, balsamvinäger, salt och peppar.
Det går hur bra som helst att använda vilka ostar man vill och vilka charketurier man vill.


Min lilla sessa som är det bästa som hänt mig på väldigt länge <3







Lilla humlan vid middagsbordet liksom kråkorna och kajerna.


Tur inte vi människor behöver äta upp och ner :)




Ytterligare små hungriga .....


Jag har ingen aning om vad denna växt heter men var speciell......










Ha det riktigt bra !