lördag 11 maj 2019

NATURVANDRING OCH LÄSKANDE DRYCK - SMOOTHIE




Hej bloggvänner ! Lördag igen. Hoppas ni har det fint.
I morse fick vi, hunden och jag, en skön promenadrunda längs vår fina sjö.
Det prunkar nu av blommor, växter, grönt gräs och så våra änder som vi alltid stöter på.
De ligger både här och där längs med strandkanten.


Men de är minsann på sin vakt när min "farliga" på fyra tassar kommer. Änderna tittar lite misstänktsamt och flyttar sig lite för säkerhet skull.
Egentligen bryr hon sig inte, vovven. Hon tittar bara och konstaterar att de finns där.

Äppelträden börjar nu att blomma likaså Rhododendron.



 Vårlöken har nästan hunnit ta sin sista suck redan.



Här tog vi en välbehövlig paus. Jag slängde mig dock inte ner på rygg utan använde mig av den bänk som fanns att sitta på där och den var gjord i sten. En aning kall och hård.
Jag kanske istället borde ha gjort som vovven....hmmm.....




När vi väl kommit hem var jag riktigt törstig och sugen på en smoothie

Jag gillar verkligen smoothie med alla dessa goda varianter man kan blanda i.


I den här smoothien har jag blandat följande:
ananas, papaya och mango
nypressad apelsin inkl fruktkött


Må väl alla bloggare !

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig promenad! Har liljekonvaljerna kommit så långt? Här finns inte knoppar ännu...men jag har tvärkoll på dem. Ha en skön söndag, dags för finnkäringen att gå o lägga sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar ! :-) Hoppas du får en skön söndag ! Marie

      Radera