Härlig söndag med 13 plusgrader.
Mycket uteliv idag så nu har jag en vovve som ligger rak lång på bara golvet och sover.
Här ovan har jag fångat några knipor som har hittat öppet vatten.
Tyvärr är bilden inte av den bästa kvalitet.
Min älskliga lilla vovve som är en Spaniel i sitt ursprung, har minsann en alltför bra nos när vi är ute och går.
När vi var ute vid slottsparken och gick så tänkte jag att jag skulle passera det fina orangeriet också. Invid är det en grön berså som man inte ser in i,
men min lilla jakthund började nosa intensivt en bit innan vi var framme och dum som jag var så förstod jag inte varför.
Jag tyckte det var så långsökt att det skulle stå några hjortar inne i just bersån.
Men visst gjorde de det.
Min lilla var då så upphetsad av jaktens tjusning i koppel att hon hade jaktskall och låg som en rem i kopplet, grrr.......
Hjortar har vi gått om och inte är det någon hon missar.
Då går jaktskallet och så 90 knutar i kopplet.
Jag har diskuterat det där förut med henne hemma i lugn och ro
men hon tittar bara oförstående på mig och tycker jag bara pratar strunt.
Hon tycker inte alls att det är något konstigt..... hrmm.....
Åååå......det luktar katt här matte......känn......
Nää...matte känner ingen lukt av det.
Bäst att gå tycker matte :)
Jo, något är det här....hmmm.....
Liten, söt och snäll men ack så envis kan vara :)
Nyfiken i en strut........
En härlig dag vid sjön idag och inne i vikarna är det fritt från is.
Nu bara lite tunn ishinna ute på sjön.
Jag gillar verkligen den vita varianten av krokus.
Fast jag har mest sett lila och gula i år.
Invid strandkanterna är det nu fritt från is.
Härligt vårtecken.
När vi är ute och går tittar jag gärna efter vackra dörrar, fönster och grindar.
Idag hittade jag den här grinden som gömde buxbom innanför sig.
Fint, eller hur...?
Här simmar några knipor till i det öppna vattnet.
En suddig bild men är det en trana ?
Någon fågelkännare som kan klarlägga min fundering :)
Nu ska jag ta mitt eftermiddagsfika utomhus och njuta av solen :)
Önskar er en fortsatt fin söndag !
Kram !